Uppdaterad information – Covid 19

3 november, 2020 av Sven Bergland
Med anledning av de uppdaterade rekommendationerna kring covid skärper även kåren rutinerna.
Tills restriktionerna lättas kommer vi att tillåta högst en patrull i taget inomhus. Utöver altanen finns det två jättesmidiga pop-up tält i boden som gärna får användas om vädret skulle vara tråkigt.
Styrelsen fortsätter att hålla sig uppdaterade på riktlinjer från både Folkhälsomyndigheten och Scouterna, samt fundera på vad som underlättar verksamheten. Vi håller exempelvis på och undersöker möjligheten till nya altanmöbler samt någon sorts värmare. Är det något annat som skulle göra det lättare för er att hålla möten så är vi helt öppna för förslag på förbättringar.
Självklart gäller fortsatt att både scouter och ledare ska vara fullt friska för att vara på möten.
Alla möten för enbart ledare (ledarträffar, planeringar mm) ställs till vidare in.
Kåren ställer in den gemensamma Julavslutningen. Varje avdelning bestämmer hur man vill göra med egen avslutning och märkesutdelning antingen på ordinarie mötesdag eller vid annat tillfälle.