Scoutdräkten

Vi scouter känns lätt igen när vi bär den blå scoutskjortan eller andra blå scoutkläder. På scoutskjortan fäster vi märken för att berätta vad vi gjort, tillhörighet och vilka intressen vi har.

Märken

Som sjöscout i Viggbyholms sjöscoutkår köper du ett grundpaket av märken när du köper din första skjorta. Det är märken som visar att du är sjöscout, vilken scoutkår och scoutdistrikt du tillhör. Du får även med ett flick – eller pojkmärke, samt världsscoutmärket. En skarf med kårens logotype-märke och sölja ingår också.

När du är scout kan du samla många märken. Varje märke har sin betydelse och minnen för dig. Dessa märken får du av din avdelningsledare.

Märken och dess placering
.

Andra scoutkläder och prylar från vår kår

I Viggbyholms sjöscoutkår har vi även olika T-shirts, pikétröjor, sweat-shirts och mjukbyxor med vårt namn och logotype på till försäljning. Dessa kan du se i Kårlokalen. De säljs bl a på våra gemensamma aktiviteter.

Andra coola scoutprylar

På scouternas webshop kan du köpa massor av fina och praktiska scoutprylar.