Kårstämma 2021 – flyttad

10 november, 2021 av Sven Bergland

Årets Kårstämma för Viggbyholms Sjöscoutkår 2021 behöver skjutas upp till den 2 december klockan 18.30.  Anledningen är att vi behöver mer tid för att genomföra en bra och kontrollerad revision av vårt bokslut och vår ekonomi.

I övrigt gäller samma dagordning med mera.

Stämman kommer alltså att hållas torsdagen den 2 december klockan 18:30 i vår scoutlokal. För er som vill så träffas vi redan klockan 18.00 för att mingla. Stämman brukar ta omkring 3 timmar, och vi kommer att diskutera bland annat vad som kommer att hända under det kommande året.

Alla medlemmar i kåren är röstberättigade på stämman, även scouter som inte fyllt 18 år. Scouterna är en organisation som ska ledas av unga så kom och säg vad ni tycker! Vi kommer att försöka möjliggöra distansdeltagande på Kårstämman men man kommer inte att kunna rösta från distans. Dessutom kommer stämman att genomföras även om det visar sig att tekniken för distansdeltagande inte fungerar.

Det har INTE kommit in några motioner, alltså saker man vill förändra, eller annat man skulle vilja diskutera på stämman denna gång.

Dagordning, kallelse, budget, årsredovisning, verksamhetsplan, verksamhetsberättelse samt revisionsberättelse hittar du på  Google Drive   och de publiceras löpande under tiden från och med nu och fram till Kårstämman.

Vänligen