Använda webben för att informera om hajk och ta emot anmälningar.

Du får en sida om aktiviteten och en sida för anmälan (om det krävs) med formulär. Du kan få mail varje gång någon anmäler sig och/eller logga in på denna sida och ta ut anmälningslista.

Scouten får ett enkelt formulär att fylla i. När komplett anmälan gjorts kommer man till en bekräftelsesida samt att ett bekräftelsemail skickas när han/hon anmält sig. I detta mail får de även all info om aktiviteten.

Info om aktiviteten läggs upp under sidan http://viggbyholmssjoscoutkar.scout.se/lager-och-hajker/lager-och-hajker-pa-gang/ Om det är en kårgemensam aktivitet läggs info även i kalendariet. Om det är för avdelningen, så läggs det även info där – allt med länkar till hajksidan.

Läs om hur du gör i dokumenten nedan. Oftast kan jag fixa till din sida inom 24h.

OM du inte har alla detaljer klara, och ändå vill lägga upp info om aktivitet så går det bra. Du kan givetvis också informera om aktiviteter, som inte skall ha anmälan.

Vid frågor – ring gärna webmaster

[bifogade-filer]

Så här går det till

1. Du skriver info om aktiviteten i Excelmallen – använd worddokumentet för tips.
  2. Skicka till webmaster    webmastervssk@gmail.com
    1. Skicka samtidigt också ett sms eller ring till webmaster Sven 0708-286202
      (för snabb hantering)
  3. Webmaster lägger upp informationssida och anmälningsformulär,
  4. Du får en länk, som kan bifogas i inbjudningsmail.
  5. Föräldrar anmäler
    1. När anmälan gjorts kommer man till en sida – Bekräftelsesida
    2. Förälder får automatiskt bekräftelsemail
  6. Du får mail om att anmälan kommit (kan väljas bort)
  7. Du kan logga in på webben och se vilka som anmält sig, samt exportera anmälningslista till Excell
    Länk till inlogg >>

1. Anmälningslista innehåller t ex mailadresser, telefonnummer, avdelning, namn etc etc.
    2. Observera – detta kan vara dumt att använda dessa mailadresser för vidare infoutskick till anmälda… Man anger en mailadress när man anmäler. För de flesta är det bättre att få info framledes till båda föräldrarnas adress – t ex om föräldrar lever åtskilda etc. Mitt råd är att använda hela avdelningslistan i all kommunikation om aktiviteterna – hela tiden.. De som inte skall med, de får ha överseende med det.Det samma gäller påminnelser om anmälan – gör det enkelt för er – skicka till alla utan att välja bort de som anmält sig.  ”Bättre dubbelt ihågkommen än bortglömd”